Letters to Juliet

 
 
Titel: Letters to Juliet
Typ: Romantik
Ålder: Barntillåten
Längd: 101min
 
Handling: Sophie är på semester med sin italienska pojkvän i Verona – Romeo och Julias hemstad – när hon hittar ett dammigt kärleksbrev skrivet för 50 år sedan! Besatt av tanken på denna ultimata love-story beger hon sig ut på ett riktigt äventyr för att återförena paret och rädda kärleken från det förflutna – och kanske även upptäcka framtidens?

Förtrollande Amanda Seyfried från Mamma-Mia! strålar i kapp med Medelhavssolen i årets mest romantiska film! Som hennes fästman ser vi snyggingen Gael Garcia-Bernal, medan Vanessa Redgrave och Franco Nero, som även är ett par på riktigt, kanske får varandra till slut..?

Förväntningar: Den här filmen hade jag sett tidigare, då helt utan förväntningar. Den här gången visste jag vad jag skulle få :)
 
Åsikt: Det här är en trevlig film, jag vill också åka runt i Toscana. Superfina miljöer och ett bra skådespeleri. Christopher Egan växte rejält för mig i den här filmen faktiskt.  
Fästmannen Victor är bedrövlig, man funderar verkligen på hur de kunde förlova sig ifrån början. Han visar ingen fin sida alls under hela filmen.
Jag va ute efter en film som skulle få mig att må bra, det lyckades den verkligen med + att jag vill åka dit och också strosa omkring i vackra Italien.
 
Betyg: 4



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0