Maleficent

Titel: Maleficent
 
Typ: Äventyr/Fantasy
 
Ålder: 11år
 
Längd: 93min
 
Handling: Maleficent – den onda fén berättar den hittills okända historien om Disneys mest omtalade skurk, och det svek som förvandlade hennes hjärta till sten. Hämndlystnad får Maleficent (Angelina Jolie) att kasta en oåterkallelig förbannelse över människokungens nyfödda dotter Aurora – men hon upptäcker snart att prinsessan kan vara nyckeln till fred mellan båda deras världar.
 
Förväntningar:
Jag hade nog ganska höga förväntningar på den här filmen. Både för att jag tycker att Angelina Jolie brukar vara bra och för att jag brukar gilla den här typen av filmer.
 
Åsikt: Som sagt så hade jag näst intill längtat efter att få se den här filmen (jag vet att det sällan blir bra). Nu äntligen så fanns tillfället att se den. Då vi hade projektorn igång så blev det på stor bild typ 90",
Filmen är välgjord, snygga miljöer och bra detaljer.
Tycker nog att skådisarna gjorde relativt bra ifrån sig. Men den lyfte aldrig riktigt.
Jag vill så gärna tycka att den var jättebra, men jag kan inte det. Den får helt ok men inte mer, den lyckades inte gripa tag och dra in mig i storyn som jag hade önskat. Vissa saker i handlingen kändes också knepiga. Jag vet att Disney ofta gör sin grej och de brukar göra det väldigt bra, men här når de inte hela vägen fram.
Betyg: 3
 
Funderar på om jag skulle behöva se den igen, ge den en ny chans. Men jag vet inte riktigt, får se vad jag hinner med. Om jag ser den igen och om jag ändrar vad jag tycker, då återkommer jag med en ny recension del2.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0